Kada startate web stranicu normalno je da nemate nikakav rang niti poredak na tražilicama i tada želite na bilo koji način što prije doći na vrh same tražilice. Što je potrebno učiniti?
Google je rekao da se treba napraviti kvalitetan sadržaj. Mnogi su stvorili kvalitetan sadržaj ali im nije pomogao da dobiju bolji rang. Tada se počne pribjegavati "trikovima" za povećanje posjeta i ranga.
Mnogi su angažirali SEO konzultanata, pisali članke, novosti i onda su prestali to raditi. Nažalost!
Kako bi mogli i dalje držati visoki rang, počinjete koristiti trikove.
Evo nekoliko informacija koje ćete čuti od strane SEO stručnjaka ili konzultanata ali da li su ona bitna tražilicama? Ovo su trikovi koji se koriste za web stranice, ali uopće nisu bitni.
Ključne riječi
Većina ljudi će reći da određene ključne riječi postavite na određene položaje i u određenom omjeru i da ih više puta ponavljate unutar sadržaja.
Nemojte pisati sadržaj za tražilice, nego za korisnike koji će vaš sadržaj čitati. Zar bi vi čitali takav sadržaj koji ima razbacane ključne riječi po stranici?
Ako na vašim stranicama opisujete neki proizvod ili objašnjavate neku vašu uslugu pomoću ključnih rječi onda će to korisnici čitati a to je ono što mi želimo. Cilj je da posjetitelji primjete da je vaša stranica korisna i tada će je preporučiti drugima. To je početak gradnje tzv. link building-a. O tome ćemo više pisati u nekim o idućih članaka.
Kada vas posjetitelji počinju preporučivati svojim prijateljima, znate da ste napravili savršeno optimiziranu stranicu.
Naziv domene
Većina SEO stručnjaka će vam reći da je bitno da ključna riječ bude u nazivu domene.
Da li vam na smjernicama piše koje su tražilice napisale kako bi trebalo izgraditi web stranicu?
Ja bih preporučio da ime bude što kraće, privlačnog i lako pamtljivog naziva za korisnike.
Da li su to trikovi?
Prema Google-ovim smjernicama ovo su trikovi, jer ovo nigdje ne piše. Na njihovim smjernicama jasno vam stoji rečenica "izbjegavajte trikove za povećanje poretka na tražilicama".
Google to zna, a kako onda Google rješava vaše trikove?
Google se jako trudi da svojim korisnicima prikaze što relevantnije rezultate pretraživanja. Ako korisnik pretažuje neki pojam koji ima malo 10-tak konkuretnih stranica, onda će vam se stranica prikazati na početnoj stranici neovisno da li ste koristili trikove ili angažirali SEO konzultanata.
Što se dešava kada recimo korisnik upiše riječ "apartman". Google mi je izbacio 22 milijuna stranica, a pregledom prvih 10 , na samo 5 rezultata imaju riječ "apartman" u svojem nazivu domene. Google želi ponuditi ona rješenja koja nude što relevantnije tekstove i što bolji sadržaj na web stranicama. Proces koji koristi je vrlo složen i stalno se unaprijeđuje.
Prema njihovim uputama stranica koje se više koncentrira na kvalitetniji sadržaj bit će bolje rangirana od stranica koja se koncentrirala samo na trikove da bi tražilica izbacila što bolji rezultat.
Zaključak
Da zaključimo, stranice koje koriste "trikove" su manje relevantne za tražilice i Google je to prepoznao. Google tražilica se stalno razvija i ovakve akcije ubuduće će otkriti i sigurno će izgubiti na rangu.
Koristeći trikove Google vas neće skinuti sa tražilice ali će vas označiti i kod pretraživanja bit ćete manje pouzdani i manje relevantni.
Trikovima se pokušava manipulirati rezultatima tražilica. Više ćete vremena potrošiti pokušavajući manipulirati sa tražilicama, a manje vremena na stvaranju kvalitete sadržaja.
Najbolje je zapitati se da li bi vi bili zadovoljni da dobijete manipulirane rezultate a ne one koje ste tražili.
@Bruno