Odlučili ste se na veći angažman na društvenim mrežama i uz kontinuirano objavljivanje postova uvidjeli da postoji veliki prostor za oglašavanje?
Apsolutno ste u pravu, Facebook danas broji gotovo 2 i pol milijuna aktivnih korisnika u Hrvatskoj što daje na znanje da je gotovo svaki punoljetan hrvat bar ponekad aktivan na ovoj platformi.
Od kud krenuti, kako postaviti ciljeve oglašavanja i koju vrstu kampanje odabrati?
U ovom trenutku moramo vas malo razočarati, naime ne postoji jedinstveni savjet koji bi odgovarao svim tvrtkama niti svim djelatnostima. Za početak vrlo je važno imati jasno postavljene ciljeve, jasnu sliku o publici kojoj želite prikazati svoje oglase i određeno tržište na kojem poslujete ili tek želite poslovati.
Poslovni ciljevi odrediti će put kojim ćete ići i vrstama kampanja kojima ćete se služiti u oglašavanju. Primjerice ako želite određenu publiku upoznati s novim proizvodom odabrati ćete Awareness kampanju i pratiti koliko je ljudi upamtilo vaš oglas, a time i vaš proizvod. Ako ste pak orijentirani na prodaju proizvoda možete se poslužiti Traffic ili Catalogue sale kampanjama itd.
Pritom moramo naglasiti kako nije dobro koristiti isključivo prodajnim kampanjama makar to bio glavni cilj kompletnog oglašavanja.
Razloga je više, a prvi je što publika nije u aktivnoj potražnji vaših proizvoda kao što je to primjerice na Google Search-u već vi namećete svoje proizvode korisnicima koji su uglavnom na platformi u svoje slobodno/ ležerno vrijeme.
Publika na facebooku se stoga gradi postepeno, a nuđenje proizvoda osobama koje vaše proizvode niti ne poznaju može biti vrlo kontraefektno.
Uzmite si vrijeme za upoznavanje proizvoda, osluškivanje svoje publike, uđite u kvalitetnu komunikaciju, dajte dobar savijet i tek tada ponudite proizvod, rezultati će biti mnogo bolji. Na facebook-u se sve vrti oko odnosa s kupcima/ klijentima upravo zbog prirode same platforme.
Dobro odabrana publika značajna je za početak oglašavanja, a o vrstama publika već smo detaljnije pisali ovdje. Ukratko u samom početku oglašavanja publika može biti šira i hladnija (manje upoznata s vašim proizvodima), a kasnije je gradite na temelju provedenih kampanja. No važno je detaljno istražiti publiku kako bi se postavili parametri kao što su dob, spol, interesi, ponašanje vaše publike jer preširoka publika ipak čak i na početku znači samo rasipanje novca na nekoga tko zaista nije niti će biti zainteresiran za vaše proizvode ili usluge.
Kako pratiti i tumačiti rezultate kampanja?
Kako bi znali prepoznati da li je vaša kampanja manje ili više uspješna važno je poznavati najvažnije mjerne podatke koji se koriste na facebooku.
Angažman (engagement)
Angažman pokazuje ukupan broj komentara, reakcija (lajkovi i druge reakcije), klikanja na link i dijeljenja vašeg oglasa.
Ovi će vam podaci dati dobru predodžbu o tome koliko je vaša publika zainteresirana za sadržaj koji dijelite.
Ukoliko se teško odlučuju na komentiranje ili reagiranje na vaše objave/ oglase možda bi trebali razmisliti o drukčijoj strategiji i drugim temama objava. Pratite angažman svoje publike i prepoznajte što ih najviše privlači i što ih najviše zanima. Zapamtite, komunikacija na društvenim mrežama je na prvom mjestu.
Pritom moramo naglasiti da uoči oglašavanja ne zaboravite sagledati vaš oglas sa svih strana i jasno dati korisnicima do znanja što od njih želite.
Primjerice ukoliko želite pokrenuti komunikaciju ne zaboravite postaviti pitanje, važno je biti vrlo jasan kako rezultati ne bi izostali.
Doseg objava (reach)
Doseg objava pokazuje broj korisnika koje je vaša objava dosegla.
Iako je nekim klijentima najvažnije doseći što veću brojku korisnika koji su vidjeli objavu ili oglas, moramo vam odmah reći kako to baš i nije uvijek najbolji pokazatelj uspješnosti.
Naime, vrlo je važno promatrati kome plasiramo oglašavanje (koliko je topla/ zainteresirana publika) i koliko je tržište.
Oraganski doseg objava ovisi o kvaliteti objave, no u posljednje vrijeme teško postiže značajan postotak od pratitelja stranice stoga se do većeg dosega gotovo uvijek dolazi putem oglašavanja.
Impresije (impressions)
Impresije pokazuju broj pogleda na vaš oglas.
Dok doseg ukazuje na broj korisnika koji je vidio vaš oglas, broj impresija će pokazati koliko je puta zapravo oglas bio prikazan (nekim korisnicima više puta) i time pokazati porast svjesnosti o vašem brendu/ usluzi/ proizvodu.
Broj impresija je vrlo važan mjerni podatak jer pokazuje viralnost sadržaja i općenitu zainteresiranost publike za sadržaj koji im plasirate.
Naime facebook algoritam prikazuje oglas veći broj puta onim korisnicima koji su pokazali određeni interes. Što je postotak impresija u odnosu na doseg veći - sadržaj je bio zanimljiviji i relevantiji, a time je veći i broj ljudi za koje se smatra da su upamtili vaš oglas i postali svjesniji vašeg postojanja.
CTR (stopa klikanja)
Stopa klikanja pokazuje pokazuje postotak korisnika koji su vidjeli oglas i kliknuli na njega. Računa se kao omjer broja klikova i broja impresija oglasa.
Ovo je ujedno i jedan od najvažnijih mjernih podataka u Facebook oglašavanju ali i digitalnom marketingu uopće, a govori vam o postotku ljudi koji su kliknuli na vaš oglas nakon što su ga vidjeli.
Kao takav pokazuje zainteresiranost korisnika za ono što ste u oglasu prezentirali ali i dobrim djelom o kvaliteti samog oglasa i poznavanja svoje publike.
Pritom treba uzeti u obzir da će postotak biti veći što je publika određenija stoga možda nije najbolji pokazatelj u samom početku oglašavanja dok je publika još široka, a očekivanja od takve publike manja.
Zanimljivo je da facebook "preferira” oglase koji imaju veći CTR pa mu omogućava više prostora za prikazivanje po manjoj cijeni.
I ovdje kao i kod angažmana moramo paziti da i samim tekstom oglasa ukazujemo na klikanje. Jasno iskažite korisnicima da će doći do više informacija/ kupiti proizvod na akciji ili ispuniti formu upravo na linku kojeg pružate. Vrijeme koje korisnici provode fokusirani na jedan oglas je kratko, ukoliko niste vrlo jasni radnja može izostati.
Postoji još mnogo parametara koje pratimo na facebook-u, a uvijek ih gledamo individualno prema klijentu, publici, tržištu i ono najvažnije prema samom oglasu i vrsti kampanje koju smo pokretali. Gledati podatke, a ne uzeti u obzir navedeno nažalost nema smisla stoga to uvijek treba imati na umu.
Ukoliko vam treba pomoć pri pokretanju facebook oglašavanja i dodatno pojašnjenje za tumačenje rezultata obratite se našim stručnjacima. Rado ćemo vam pomoći.