Ključne riječi su osnova svake kampanje kojom želimo postići rezultate na Googleu. Koncept nije teško razumijeti, ključna riječ je svaka riječ ili kombinacija ključnih riječi koju potencijalni posjetitelji traže. Ipak, sve ključne riječi nisu ravnopravne. Kad istražujemo ključne riječi oko kojih organizirati kampanju koja će imati odlične rezultate, vodimo računa o nizu faktora. Pokušajte prije čitanja pobrojati desetak ključnih riječi koje smatrate presudnima za rezultate svog websitea i provjerite hoće li one stvarno ostvariti vaše ciljeve.
Ključne riječi koje želite
Zamislite da ste vlasnik turističke agencije u Dubrovniku, a među vašim uslugama možemo pronaći vođene ture gradskim zidinama i najam brodova. Prva je reakcija vrlo često izabrati ključne riječi poput ovih: "Dubrovnik", "turistička agencija", "gradske zidine", "najam brodova". Ključne riječi u ovom obliku su vrlo tražene, ali u praksi beskorisne. Iako stotine tisuća ljudi traže "Dubrovnik", ne znači kako su osobe koje ju pretražuju zainteresirane za neku vašu uslugu; a u isto vrijeme potrebno je uložiti velik napor jer će u top 10 rezultata rangirati službene stranice grada, turističke zajednice, Wikipedija i ostali monumentalni websiteovi.
S druge strane, pretraživanje ključne riječi "turistička agencija" je neodređeno. Konkurencija za ovu ključnu riječ su sve turističke agencije na razini cijele zemlje te iako ona može pokazivati velik volumen pretraživanja, vjerojatnije je da osobe traže turističke agencije u lokaciji na kojoj pretražuju.
Odabir ključnih riječi ovog tipa se u SEO praksi naziva "vanity keyword", odnosno "ključne riječi taštine"; ključne riječi za koje bi nam bilo drago da postižemo rezultate, ali koje ne donose praktične rezultate. Već ovaj malen popis ključnih riječi može postati puno efektivniji ako ih sve usmjerimo na lokaciju u kojoj djelujemo: "turistička agencija Dubrovnik", "gradske zidine Dubrovnik", "najam brodova Dubrovnik".
Ključne riječi koje imate
Prvu poziciju na tražilici nije moguće dodatno podići, a za nove ključne riječi potrebno je duže vrijeme kako biste postigli dobre rezultate. Vrlo često zanemarena skupina su ključne riječi za koje već ostvarujete rezultate.
Korisno je napredovati, širiti se i raditi na novim stvarima, ali ključne riječi za koje već ostvarujete rezultate su zlatni rudnik prilika za vaš website. Koristimo riječ rudnik jer je potrebno "kopati" kako bismo u velikom volumenu podataka identificirali ključne riječi za koje već ostvarujete osrednje rezultate. Za razliku od novih ključnih riječi, ovdje vas je Google već prepoznao kao dobar rezultat. Poboljšavanjem i optimizacijom, ključne riječi za koje već rangirate osrednje će puno brže dati rezultate!
Ključne riječi koje privlače
Vratimo se na raniji primjer turističke agencije iz Dubrovnika. Recimo kako su uspjeli napraviti vrhunski posao i rangirati na #1 za ključnu riječ "gradske zidine Dubrovnik". Ova ključna riječ je vrlo popularna i rezultirat će tisućama posjeta dnevno. Website i agencija bit će prepoznati kao autoriteti za turističku tematiku o Dubrovniku i dugoročno će se brendirati.
Ako je vaš cilj brendiranje, usmjeravanje ovom tipu ključnih riječi je odlično. Osobito dobri tekstovi mogli bi biti citirani u novinama i drugim izvorima. Ipak, izravna korist ove ključne riječi u smislu prodaje usluga, nije sigurna. Pretražuju ju ljudi koji traže informacije o gradskim zidinama u Dubrovniku, a među njima je možda pokoja osoba zainteresirana za vođenu turu.
Ključne riječi koje prodaju
Ključna riječ kao što je "tura gradskim zidinama Dubrovnik" je desetke puta manje tražena od "gradske zidine Dubrovnik". Ipak, ona je puno efektnija za izravnu prodaju. Nju pretražuju osobe koje traže upravo vašu uslugu, ne opće informacije o lokaciji. Svakako je korisnije osigurati ovaj tip ključnih riječi koje prodaju, prije nego se krene s radom na privlačnim ključnim riječima.
Kratke i dugačke ključne riječi (longtail)
Koliki su bitne pojedine ključne riječi, a koliko grupe ključnih riječi? Odgovor bi bio - podjednako. Nekoliko korisnih ključnih riječi s velikim volumenima pretraživanja može ostvarivati većinu prihoda websitea, ali jednako tako, velik broj ključnih riječi koje će ostvariti promet i prodaju može biti za tzv. dugačke ili longtail ključne riječi.
Riječ je o kombinacijama ključnih riječi koje su vrlo rijetke ili unikatne, npr. "tura zidinama proljeće 2021 Dubrovnik". Iako ova jedna ključna riječ nije presudna za rezultat websitea, oko 50% ukupnog prometa na svaki website otpada na ovakve ključne riječi, na koje niste računali ili se izravno pripremili jer se ta pretraga više nikad neće ponoviti. Jedini način kako postići rezultate za longtail ključne riječi su kvalitetni, opširni tekstovi bogati informacijama.
Kakve ključne riječi trebam?
Svaka industrija ima svoje specifičnosti i koristimo posebne alate za analizu ključnih riječi kojima dolazimo do naših podataka i preporuka. U osnovi, ključne riječi koje želite su ciljane, ostvarive, relevantne i imaju dobar mjesečni volumen pretraživanja.
Razmišljate li o pokretanju nove marketinške kampanje, obratite nam se za ponudu i ostavite istraživanje ključnih riječi nama!