Digitalni marketing u prvoj polovici godine odražavao je opću situaciju u društvu - brzo zaustavljanje marketinških kampanji i kratkoročni ciljevi na razini tjedana.
Kako je vrijeme odmicalo, navike korisnika i kupaca u svim industrijama su se iz temelja promijenile i mnogi ne očekuju ili ne žele povratak na "staro". Odgovornost, dostupnost i inovativnost osobine su koje su postale najbitnije iznutra, ali i za uspješnu percepciju prema van.
Odgovornost prema klijentima
Jasna i iskrena komunikacija dugoročno je bila rješenje za mnoge probleme koje su neki odlučili skrivati - dostupnost proizvoda i usluga, rokovi, vrijeme dostave, dodatni troškovi. Odgovoran pristup je ono što razlikuje tvrtke koji su u ovom periodu ispunili ili nadišli očekivanja i onih koje su na neki način razočarale svoje klijente.
Dostupnost
Važnost dostupnosti porasla je već nakon kratkog razdoblja. U prvom redu osnovna mogućnost kupovine preko webshopova i kartičnog plaćanja, pravodobne dostave fizičkih proizvoda, a u drugom redu sve osobine dostupnosti na daljinu - kroz pojačanu komunikaciju telefonom, mejlom, društvenim mrežama...
Osobe koje s tim nisu imale ranijeg doticaja su silom prilika morale postati community manageri, oglašivači, ali se prilagoditi i nizu nevezanih uloga koje ranije nisu bile strukturirane, od pakiranja do dostave.
Inovativnost
Marketing mora slijediti publiku, a ne obrnuto. Ako se publika preselila s ulice na svoja računala bilo je potrebno i sve marketinške aktivnosti odmah preseliti online, prilagoditi ton komunikacije i brzo definirati nove ciljeve. Mogućnost brze prilagodbe novonastaloj situaciji najviše je pogodovala agencijama koje su kroz svoj rad upoznate s puno širim poslovnim kontekstom.
Kroz kvalitetne informacije o trendovima pretraživanja i detaljno praćenje ponašanja korisnika u naizgled nepovezanim industrijama, agencije su mogle koristiti ta iskustva za usmjeravanje i poboljšavanje njihovog marketinga.
Zbog opterećenja neplaniranim poslovima, ali i nedostatka informacija van vlastite web stranice, in-house marketing je u nekim tvrtkama postao nepravedno zapostavljen u vrijeme najveće online aktivnosti u povijesti.
Što je novo normalno u digitalnom marketingu?
Razine prometa možda neće biti na razinama proljeća, ali promet će nadalje ostati na jednoj višoj razini u odnosu na prošlost. Korisnici sad mogu biti sigurniji kako će moći pronaći ono što traže online.
Iako svi nisu bili spremni na to, 2020. je za mnoge bila ubrzani tečaj kroz digitalnu prisutnost, komunikaciju i kupovinu - bili oni tvrtke ili njihovi klijenti. Razina opismenjenosti na hrvatskom tržištu se vrlo brzo podigla, tako da se ujedno povećao broj klijenta spremnih i voljnih za digitalnu trgovinu, ali se stvorila i nova konkurencija koje nije bilo u pojedinim poljima.
U digitalnom svijetu za tvrtke je bitno da su aktivne i spremne na promjene. Oni koji to dosad nisu prihvatili mogu imati ozbiljne probleme. Ako želite da vas vodimo i podignemo vašu digitalnu prisutnost na višu razinu, javite nam se.