Ciljanje, odnosno dosezanje publike na društvenim mrežama po mnogočemu je naprednije i efikasnije od dosezanja publike putem klasičnih marketinških metoda.
Davanje fiksnog iznosa novca bez obzira na rezultate, kao što je to primjerice s postavljanjem panoa na određenu lokaciju, svojevrsno je klađenje hoće li netko tko je zainteresiran za vaše usluge ili proizvode prolaziti tom lokacijom i uočiti vašu reklamu.
Na Facebooku već na samom početku vrlo lako određujemo osnovne karakteristike ljudi na koje želimo ili ne želimo trošiti novac svojim oglašavanjem.
Prvi korak uvijek je dobro poznavati svoju publiku. Tko su oni, gdje žive, što ih zanima, čime se bave, koliko imaju godina i sl.
Ponekad je vrlo važno razmišljati i malo šire, primjerice ako su naši klijenti/ kupci uglavnom starije dobi to ne znači nužno da ciljanu publiku trebamo ograničiti na osobe starije dobi jer im vrlo često informacije prenose njihova djeca ili unuci. To pak neće biti slučaj kod svih djelatnosti jer će se prijenos informacija događati možda samo kod nekih "važnijih” informacija primjerice kod proizvoda i usluga vezanih uz zdravlje.
Kako bismo što bolje približili što nam sve facebook omogućava po pitanju ciljanja putem oglašavanja krenuti ćemo od osnovnih tipova publike:
Spremljena publika (Saved Audience)
Spremljena publika jest skupina facebook korisnika koje smo odredili prema raznim parametrima.
Demografski podaci
- Lokacija - država, županija, grad, radijus prostora s mogućnošću više odabira i izuzimanjem određenog područja npr. Hrvatska - Primorsko-goranska županije s izuzimanjem grada Rijeke, 30 km oko grada Splita s izuzimanjem otoka, 50 km oko grada Zagreba s izuzimanjem Slovenije i sl.
- Dob - raspon godina npr. od 18-55 god.
- Spol
- Jezik - vrlo korisno kada ciljamo publiku koja jezično ne pripada većini u državi, npr. sve osobe koje govore hrvatski jezik (u npr. Njemačkoj)
Spremljenu publiku možemo unaprijed odrediti u Audience manageru kako bismo pripremili buduće oglašavanje ili tijekom postavljanja oglasa na Ad sets razini.
Interesi i ponašanja publike
Ciljanje publike preko interesa jedno je od zanimljivijih načina na koji možemo pronaći svoju publiku, a najbolji savjet koji vam itko može dati je - budite što domišljatiji.
Npr. ako imate web shop s fitness odjećom razmišljajte koji su interesi ljudi koji kupuju fitness odjeću. Pronađite relevantne časopise, blogove koje čitaju, poznate osobe koje prate ili druge poznate brandove koje inače nose i sl.
Osim toga možete ih targetirati i detaljnije prema ponašanju npr. odaberete li ponašanje Engaged shoppers vaš će se oglas prikazivati osobama koje su u proteklom tjednu kliknule na gumb "shop now” na drugim oglasima što ih čini osobama za koje je više vjerojatno da će to učiniti i u vašem slučaju. Mogućnosti su razne, a pritom će vam pomagati i Facebook sa svojim sugestijama.
Prilagođena publika (Custom Audience)
Prilagođena publika omogućava ponovno dosezanje korisnika koji su na neki način već iskazali svoj interes za vaš biznis/ proizvode/ usluge i upravo je zbog toga smatramo i najvrjednijom publikom. Takva se publika može kreirati na nekoliko načina, ovisno kakve podatke klijent posjeduje i što njegovoj djelatnosti i situaciji u kojoj se nalazi najviše odgovara.
Mogućnosti su razne:
- Korisnici koji su već posjetili vašu web stranicu - ciljamo ih putem postavljanja Facebook pixela na web stranicu, a putem definiranja dodatnih evenata možemo targetirati i detaljnije npr. sve korisnike koji su posljednjih 30 dana stavili neki proizvod u košaricu.
- Postojeće liste podataka o svojim klijentima/ kupcima - unosimo postojeće liste s podacima o našim klijentima putem kojih postoji mogućnost pronaći ih na Facebooku.
- Lista korisnika kreirana na temelju postavljenih offline evenata - targetiranje onih koji su s vama komunicirali putem telefona, u fizičkoj trgovini i sl.
- Korisnici vaše aplikacije ili detaljnije npr. onih koji su najaktivniji na aplikaciji Ciljanje korisnika koji su na neki način pokazali interes za vaš sadržaj na Facebooku. Od općenito korisnika koji su vas zapratili vašu facebook stranicu, angažirali se na vašem Instagramu, pogledali vaš video, sudjelovali na vašem eventu i sl.
Publika koja sliči postojećoj publici (Lookalike Audience)
Ukoliko već imate kreiranu prilagođenu publiku i samo želite doprijeti do većeg broja korisnika takvih karakteristika koristiti ćete mogućnost kreiranja Lookalike publike. Situacije u kojima ova mogućnost dolazi najčešće do izražaja je npr. kod širenja poslovanja na drugo područje kada ćete na novom području tražiti korisnike sličnih karakteristika kao na trenutnom tržištu.
Trebate pomoć naših stručnjaka kako biste maksimalno iskoristili mogućnosti targetiranja prave publike putem Facebook oglašavanju? Slobodno nas kontaktirajte i prepustite se u ruke profesionalaca.