Blagdani.
Po mnogima – najljepše doba godine. Kitimo bor, pečemo kolače,
kupujemo poklone, slikamo se ispred lampica, na radiju slušamo
božićne pjesme, družimo se i veselimo uz kuhano vino.
Vrijeme
blagdana je vrijeme darivanja i vrijeme emocija, kada i najveći
mrgudi poput Grincha omekšaju. S poslovne strane, to je idealno
vrijeme za povećanje prodaje. Vaši potrošači su sada spremni
odvojiti koju kunu više i to će sigurno učiniti. No pitanje je,
kome će dati tu kunu. Vama ili konkurenciji?
Još
samo par tjedana nas dijeli do blagdanskog ludila (čitajte:potrošačkog ludila), i statistika je sljedeća:
Prošla godina je rekordna po online pretragama božićnih poklona, zamislite kako će tek biti ove godine!
78% osoba je koristilo internet za pretraživanje božićnih poklona, a s druge strane samo 29%
se oslonilo na preporuke obitelji, prijatelja i poznanika. To je veliki, ali zaista veliki preokret u navikama potrošača. Čak je 40%
božićnih poklona kupljeno online. 53%
osoba je u određenom trenutku pretraživalo božićne poklone preko
mobilnih uređaja i 1
trilijun dolara je potrošeno na prodaju poklona putem mobilnih
uređaja. To je sitnih 1.000.000.000.000.000.000$. Najviše
kupovina dogodi se između 10h i 16h te od 2oh do 23h, a broj
stranica koji se pregleda je porastao sa 6 prema istraživanju od
prošle godine, na 12.
Web
stranice su danas postale prave trgovine koje se sve više i više preferiraju nad fizičkim trgovinama. Nekoliko je razloga za to:
• mogućnost trenutne usporedbe s konkurencijom
• pronalazak inspiracije kod utjecajnih osoba
• pronalazak inspiracije edukativnim člancima
• osjećaj sigurnosti pri izboru i donošenju odluke o konačnoj kupnji
• jednostavniji i smisleniji način pregleda proizvoda
• osjećaj "pametne kupnje" u slučaju besplatne poštarine, online popusta i sl.
Mobitel – najdraži shopping asistent.
Činjenica
koja će vas iznenaditi je da je u 2015. godini svaki 3. kupac koji
posjeduje pametni telefon, za vrijeme kupovine u fizičkoj trgovini
koristio mobitel za pronalazak informacija o proizvodu, radije nego
pitao prodavačicu. Zašto? Prodavačici je posao da prodaje, a na
internetu se možete educirati i saznati čak negativne strane proizvoda ako one postoje. Povjerenje u internet izvore je poprilično veliko. Ovaj
podatak je zlata vrijedan za sve prodavače – pobrinite se da vaš
proizvod bude vidljiv i privlačan na internetu.
Kako pobijediti konkurenciju?
1.
Pokažite se. Vrlo, vrlo važno je da budete vidljivi. Onog trenutka
kada osoba upiše "Što kupiti baki za Božić", vaš
proizvod se mora servirati kao rezultat te pretrage. To se postiže
Google AdWords oglašavanjem. (I ovim putem mi Vas želimo razveseliti,
ako ste čitajući došli skroz do ovdje – znači da zaista želite
povećati prodaju. Poklanjamo Vam 400kn AdWords budžeta: 400kn bon).
2.
Unesite blagdansku atmosferu na web stranicu. Sličica, citat, tekst
o prijateljstvu, ljubavi, emocijama... sve to je ono što utječe na
našu sliku o brendu. Ako pišete o Božiću, gledat ćemo vas s
malo više povjerenja, poistovjetiti se s vama i steći pozitivniji
dojam. Pokušajte pokazati svoju ljudsku stranu (društvene mreže su
idealne za to), podijelite s kupcima nešto osobnijeg karaktera i
povežite se s njima. Ako ste uspjeli doprijeti do njih svojom pričom
i porukom koja ima osobnu vrijednost, mnogo veća šansa je da će
kupac odlučiti kupiti baš od vas.
3.
Podsjetite stare kupce da postojite. Newsletter pošaljite 30 – 20
dana prije samih blagdana, kako ne bi izgubili i one koji vole kupiti
poklone malo ranije i izbjeći gužve.
4.
Prilagodite cijeli marketing blagdanima. Već se oglašavate? Zašto
ne biste dodali "Savršen božićni poklon" na slikovni
oglas, to je upravo ono što svi mi tražimo – savršen božićni
poklon.
5.
Iskoristite veći priljev kupaca i za sljedeći mjesec. Ukratko, u siječnju
vlada suša i prazni novčanici na potrošačkoj sceni. Iskoristite
povećanu potražnju i ponudite popust za kupce i u sljedećem mjesecu. 5% ili
besplatna dostava je ponekad dovoljno da se kupci vrate. I zadrže.
Neka vas visoke temperature ne zavaraju - blagdani su blizu, a konkurencija je već krenula u osvajanje tržišta!