U suvremenom okruženju, uspješan digitalni marketing ključan je za postizanje uspjeha u poslovanju. Kako bi se uspješno komuniciralo s različitim generacijama, moramo prepoznati razlike u njihovim navikama, preferencijama i tehnološkim pristupima. Pokušat ćemo ocrtati određene karakteristike svake generacije, no pritom moramo naglasiti kako ne volimo generalizirati. Postoje pojedinci koji se ne uklapaju u tipične obrasce ponašanja svoje generacije, i to je sasvim prirodno. Ipak, generacijske karakteristike svakako su jedan od čimbenika koje treba uzeti u obzir pri kreiranju marketinških strategija.
Baby Boomeri (1946. - 1964.)
Ovo generacija rođena je nakon Drugog svjetskog rata do početka 60-ih godina prošlog stoljeća. U velikoj su mjeri povezani s tradicionalnim medijima i osobnom interakcijom.
Ako je ova generacija vaša target publika, možda nećete imati mnogo uspjeha u digitalnom marketingu, no važno je spomenuti da pojedinci iz ove generaciji koji jesu uključeni u digitalni svijet, često imaju veći fokus i lakše prihvaćaju reklame od nekih mlađih osoba.
Također, vrijedno je spomenuti da se u oglašavanju proizvoda/ usluga za ovu generaciju često događa prenošenje informacija, pa ako publiku proširite, vjerojatnost je da će ih djeca ili unuci upoznati s vašom ponudom ili čak obaviti kupovinu ili dogovor u njihovo ime.
Kao ključne elemente oglašavanja usmjerenom direktno prema ovoj generaciji izdvajamo:
Mediji: Televizija i tiskani časopisi ostaju moćni alati. Oglasne kampanje emitirane na popularnim televizijskim postajama, kao i oglasi u tiskanim medijima s velikim dosegom, mogu privući pažnju ove generacije.
Događaji: Organiziranje događanja poput sajmova, konferencija ili lokalnih okupljanja može stvoriti priliku za osobnu interakciju, što je dragocjeno Baby Boomerima.
Generacija X (1965. - 1980.)
Ovo je generacija rođena između sredine 60-ih i sredine 80-ih godina prošlog stoljeća. Oni su bili prvi koji su odrasli uz internet i osobna računala, pa su vrlo vješti u korištenju digitalnih alata. Oni koriste razne platforme, kao što su YouTube, Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn. Moramo naglasiti da su oni target publika mnogim današnjim oglašivačima jer su u stadiju života kada imaju novac i spremni su ga potrošiti.
Kada razmišljamo o marketinškoj strateigiji koja će imati uspjeha kod ove generacija, možemo predložiti:
E-mail marketing: Personalizirani e-mailovi s posebnim ponudama i informacijama prilagođenim potrebama ove generacije mogu biti vrlo učinkoviti.
Društvene mreže: Iako manje aktivni od mlađih generacija, Generacija X je prisutna na platformama poput Facebooka i LinkedIn-a. Ciljane kampanje na ovim mrežama mogu poboljšati interakciju.
Generacija Y ili Milenijalci (1981. - 1996.)
Ovo je generacija rođena između sredine 80-ih i sredine 90-ih godina prošlog stoljeća. Oni su prva globalna generacija i prva generacija koja je odrasla u doba društvenih mreža. Oni koriste razne aplikacije i može se reći da su prva generacija koja je potpuno prihvatila digitalne medije. Baš poput generacije X prisutni kao radno aktivno pučanstvo stoga imaju novac, no razlika je da ga malo opreznije troše. Oni će iskoristiti sve dostupne alate za provjeru i potvrdu prije kupovine.
Ključni alati i strategije uključuju za milenijalce su:
Društvene mreže: Milenijalci su aktivni na platformama poput Facebooka, Instagrama, Twittera i TikToka. Vizualni sadržaj, influenceri i kreativne kampanje prilagođene ovim platformama mogu ostvariti značajan doseg.
Online recenzije i preporuke: Milenijalci često istražuju proizvode i usluge online prije kupovine. Pozitivne recenzije i preporuke na društvenim mrežama, pretraživačima i web stranicama kao što su Google, Yelp ili Trustpilot mogu povećati povjerenje.
Generacija Z (1997. - 2012.)
Ovo je generacija rođena nakon sredine 90-ih godina prošlog stoljeća do danas. Oni su digitalni urođenici, koji su odrasli uz pametne telefone i tablete. Iako najmlađa generacija, oni su budućnost na koju se vrijedi pripremiti. Posebno cijene autentičnost i transparentnost, imaju mnogo kraći fokus i najviše ih privlače kraći video sadržaji i interaktivnost.
Ključne strategije uključuju:
Instagram i TikTok: Ove platforme nude prostor za kreativne i kratke videozapise. Kampanje koje koriste humor, izazove ili suradnje s influencerima mogu privući pažnju Generacije Z.
Instant messaging aplikacije: Korištenje aplikacija poput WhatsApp-a ili Vibera za brzu i direktu komunikaciju.
Za kraj možemo zaključiti kako svaku generaciju obilježavaju različite navike i preferencije, a poznavanje odlika različitih generacija može nam uvelike pomoći pri kreiranje marketinških strategija.
Za sva dodatna pitanja u vezi digitalnog oglašavanja kontaktirajte naše stručnjake.