6 ključnih područja digitalnog marketinga
Digitalni marketing odnosi se na oglašavanje isporučeno putem digitalnih kanala kao što su tražilice, web stranice, društveni mediji, e-pošta i mobilne aplikacije. Koristeći ove online medijske kanale, digitalni marketing je metoda kojom tvrtke promoviraju robu, usluge i svoj brend. Potrošači se uvelike oslanjaju na digitalna sredstva za istraživanje proizvoda.
Dok je moderni digitalni marketing golemi sustav kanala u koji marketinški stručnjaci jednostavno moraju uključiti svoje robne marke, online oglašavanje puno je složenije od samih kanala. Cilj digitalnog marketinga je formiranje značajnih interakcija s potencijalnim i ponovnim kupcima na temelju podataka koje prikupljate tijekom vremena. Angažiranjem kupaca u digitalnom okruženju gradite svijest o robnoj marki, postavljate se kao vodeći u industriji i stavljate svoju tvrtku u prvi plan kada je kupac spreman kupiti.
1. Content marketing
Content marketing je marketinška tehnika u kojoj tvrtke objavljuju sadržaj koji će privući promet na njihovu web stranicu, povećati svijest o brendu i pružiti relevantne informacije potencijalnim kupcima.
Cilj content marketinga je ponuditi informacije potencijalnim klijentima dok traže informacije na webu. Za razliku od izlaznog marketinga gdje se reklame šalju potrošaču u obliku banner oglasa , on je osmišljen tako da potrošači sami crpe informacije s interneta.
Najčešća vrsta content marketinga danas je pisanje bloga na stranici. Na ovaj način svojim korisnicima nudite relevantan, informativan sadržaj koji će ih odvesti natrag na web stranicu tvrtke. Ako u tekstu navedete neki od svojih proizvoda i postavite poveznicu na taj proizvod, velika je vjerojatnost da će posjetitelj kliknuti na poveznicu i pogledati proizvod koji spominjete. Na taj način povećavate i svoje izglede za kupnju tog proizvoda.
2. Email marketing
Email marketing i dalje je najprofitabilniji kanal izravnog marketinga, za koji se predviđa da će porasti na 17,9 milijardi USD do 2027. Bez sumnje, email bi trebao biti sastavni dio vaše digitalne marketinške strategije. Bilo da želite razviti svoj brend ili promovirati proizvode, marketing putem emaila jedan je od najučinkovitijih alata.
Međutim, u današnje vrijeme teško je zadobiti pozornost kupaca. Svaki e-mail mora biti zanimljiv i vrijedan da bi ga primatelj uopće mogao otvoriti. Razmislite o tome kako su naši pretinci za pristiglu poštu preplavljeni neželjenim emailovima koja pružaju malo ili nimalo vrijednosti.
Email marketing oblik je digitalnog marketinga koji koristi e-poštu za promicanje proizvoda i usluga potencijalnim kupcima, kao i sadašnjim i prošlim kupcima. Od vitalnog je značaja za izgradnju svijesti o robnoj marki, povećanje konverzija i povećanje lojalnosti kupaca.
Česti oblik email marketinga je newsletter marketing. Newsletter emailovi u sebi obično sadrže promotivne kampanje poput akcijske cijene za neki proizvod, besplatne poštarine ili popusta na kupnju.
Marketing putem emaila je najstariji oblik marketinga ali još uvijek funkcionira. Među marketinškim kanalima kao što su društveni mediji i SMS, kontinuirano donosi neke od najviših povrata ulaganja po potrošenom dolaru, između 38 i 42 dolara povrata na svaki uloženi dolar. Samo da vas podsjetimo, ROI od 10:1 za vaše digitalne marketinške napore smatra se odličnim povratom.
Marketing putem emaila u današnje vrijeme i dalje napreduje. Email kampanje isplativ su način da dosegnete tisuće kupaca u samo jednom trenutku, uz mogućnost da svoju poruku prilagodite svakom kupcu.
3. Marketing putem društvenih mreža
S obzirom na popularnost društvenih medija, marketing na društvenim mrežama je odličan alat za izgradnju zajednice, brenda i predstavljanje proizvoda novoj publici. Bez obzira radi li se o Facebook, Instagram ili LinkedIn platformu, svaka tvrtka bi trebala biti prisutna barem na jednoj društvenoj mreži, a idealno bi bila da ju korisnici mogu naći na svim platformama.
Postoji nekoliko oblika marketinga na društvenim mrežama - direktni oglasi ciljanoj publici ili suptilniji način izgradnje odnosa putem sadržaja na poslovnom profilu brenda. Na oba načina tvrtka izgrađuje odnose sa svojom publikom i podiže svjesnost svoga brenda.
- Povećajte preporuke i potencijalne kupce
- Izgradite reputaciju
- Povećajte prodaju proizvoda ili usluga
- Usmjerite promet na web stranicu
- Obavijestite korisnike o novim proizvodima, događajima, rasprodajama ili drugim vrijednim informacijama
- Pružite korisničku uslugu i podršku
4. Online video marketing
Video marketing prisutan je u našem svakodnevnom životu, a posljednjih nekoliko godina takav način marketinga doživio je apsolutno preuzimanje društvenih mreža. Videosadržaj se nikada nije mogao dijeliti niti su se trendovi tako brzo mijenjali kao sada. To je uvelike zahvaljujući TikToku, kao i stvarima poput Instagramovog odgovora na isti format s Instagram Reelsima.
Za marketing, video zadivljujuća kombinacija pokretne slike i zvuka znači da ima moć zaustaviti lutajuće oko, pokrenuti prave emocije, zadržati se u našim umovima i prenijeti snažnu poruku u trenutku.
Video marketing je jasan i promišljen marketinški pristup koji uključuje planiranje, stvaranje i dijeljenje videa kako bi se privukla pozornost određenih gledatelja i pretvorila ih u kupce. Najbolja videomarketinška strategija je ona koja vam također omogućuje mjerenje odgovora vaše publike na svaku kampanju, tako da možete poboljšati svoj pristup za maksimalan učinak.
- Govorite njihovim jezikom
- Dosegnite više ljudi
- Povećajte prihod
- Pokrenite promet
5. Oglašavanje i plaćanje po kliku (PPC)
PPC model oglašavanja (pay per click), označava oglašavanje u kojem oglašivači plaćaju svaki put kada korisnik klikne na jedan od njihovih online oglasa. Postoje različite vrste PPC oglasa, ali jedna od najčešćih vrsta je plaćeni oglas za pretraživanje na internet tražilicama poput Google-a, Binga i slično.
Ovi se oglasi pojavljuju kada ljudi pretražuju određene pojmove na internet tražilicama. To može biti bilo što, od mobilnog pretraživanja (netko traži "pizza blizu mene" na svom telefonu) do pretraživanja lokalnih usluga (netko traži zubara ili vodoinstalatera u svom području) do kupnje poklona ("Cvijeće za Majčin dan" ”) ili vrhunske stavke poput poslovnog softvera. Sva ova pretraživanja pokreću oglase s plaćanjem po kliku.
Ostali oblici PPC oglašavanja uključuju prikazivačno oglašavanje (obično posluživanje banner oglasa) i remarketing.
6. Optimizacija za tražilice (SEO)
SEO (Search Engine Optimization) znači optimizacija za tražilice i proces je koji se koristi za optimizaciju tehničke konfiguracije web stranice, relevantnosti sadržaja i popularnosti poveznica tako da se njezine stranice mogu lako pronaći, biti relevantnije i popularnije prema upitima pretraživanja korisnika, a kao posljedica toga, tražilice ih bolje rangiraju.
Tražilice preporučuju SEO koji doprinosi i korisničkom iskustvu pretraživanja i rangiranju stranice, prikazivanjem sadržaja koji ispunjava potrebe pretraživanja korisnika. To uključuje upotrebu relevantnih ključnih riječi u naslovima, meta opisima i naslovima (H1), uključujući opisne URL-ove s ključnim riječima umjesto nizova brojeva.
Tražilica pomaže ljudima pronaći ono što traže na internetu. Bilo da istražujete proizvod, tražite restoran ili rezervirate godišnji odmor, tražilice su uobičajena polazna točka kada trebate informacije. Za vlasnike tvrtki tražilica nudi vrijednu priliku za usmjeravanje relevantnog prometa na vašu web stranicu.
Optimizacija za tražilice (SEO) praksa je postizanja što bolje pozicije na stranici s rezultatima tražilice (SERP) kako biste ostvarili više prometa. Cilj je rangirati na prvoj stranici Google rezultata za pojmove pretraživanja koji vašoj ciljanoj publici najviše znače. Dakle, SEO je razumijevanje želja i potreba vaše publike a također i sama tehnička izvedba vaše web stranice.
Zaključak
Korištenje digitalnog marketinga danas je neizostavno za male, srednje i velike tvrtke. Na ovaj način se možete istaknuti u odnosu na konkurenciju te povećati promet.
Ukoliko i vas zanima neki od oblika digitalnog marketinga te želite svoju tvrtku predstaviti ovaj način kontaktirajte nas. Naši stručnjaci će vam izaći u susret i osmisliti najbolju strategiju za vas.