Svi smo makar jednom isprobali sreću s hashtagovima, bilo na privatnom ili poslovnom Instagram profilu no možda niste svjesni koliko oni mogu biti utjecajni u marketinškim aktivnostima poslovnog profila.
Zašto su toliko važni?
Važni su zbog jednostavne činjenice da mogu znatno doprinijeti vidljivosti objava ali i emocijama korisnika koji vas uobičajeno prate.
S druge strane, ukoliko ih koristite krivo mogu napraviti mnogo više štete nego koristi dok vi toga možda nećete biti ni svjesni.
Primjerice mogu privući pogrešne followere od kojih možete imati više štete nego koristi, mogu imati drugo značenje kojeg niste u tom trenutku svjesni, možete biti penalizirani sa strane Instagrama ili općenito nevidljivi.
1. Provjerite Instagram Analitiku (Insights)
Ukoliko ste već ušli u svijet Instagram business profila sigurno ste opazili mogućnost praćenja rezultata svake pojedine objave.
Izvor: Instagram
Ukoliko tek namjeravate otvoriti Instagram profil provjerite naše savjete ovdje.
Prikazom analitike pojedine objave otkriti ćete i koliko se Vaša objava puta otkrila putem hashtagova (Iz znakova #).
Izvor: Instagram
Na temelju praćenja ovog podatka vrlo brzo ćete shvatiti koji hashtagovi najbolje funkcioniraju i donose najviše koristi vašem profilu.
2. Koristite hashtagove na storyima
Često zaboravljamo da hashtagovima nije mjesto samo i isključivo na Instagram objavama već i na Instagram storyima.
Za postavljanje hashtaga na story imate dvije mogućnosti - kroz hashtag sticker ili kroz običan tekst s navođenje znaka #.
Izvor: Instagram
Vaš story tako se može pojaviti na stranici hashtaga, a loša vijest je jedino da neće uvijek biti istaknuta. Šanse si možete povećati kvalitetom slike ili videa na storyu kojeg tagate ili većim angažmanom.
Iako rezultati postavljanja hashtagova na story nisu uvijek uspješni vrijedi okušati sreću i potencijalno dosegnuti tisuće novih korisnika.
3. Izbjegavate zabranjene (banned) hashtagove
Možda se pitate zašto vaše objave ne dopiru do većeg broja korisnika ili su vam određene objave gotovo nevidljive bez jasnog razloga?
Onda je svakako vrijeme da se upoznate s pojmom zabranjenih (banned) hashtagova.
Ono što će Vas pritom iznenaditi je koliko takvi hashtagovi mogu biti "normalni” i koliko nikad ne biste pomislili da vas baš taj hashtag koči u vidljivosti.
Jer, naime ukoliko takav hashtag iskoristite na svojoj objavi ona neće biti vidljiva već će ljudi vašu objavu vidjeti samo posjetom vašeg profila, što iz iskustva znamo da je rijetko.
Pojačano i učestalo korištenje takvih hashtagova može voditi i do većih posljedica kao što je "shadowban” - smanjenje dosega i limitiranje korisnika da vide vaš profil što u konačnici vodi ka drastičnom smanjenju angažmana.
To nije posljednja stanica kažnjavanja već je to potpuno ukidanje profila.Nekoliko primjera zabranjenih hashtagova su: #girlsonly, #hotweather, #nasty, #sunbathing, #sopretty, #beautyblogger, #ice.
Iz primjera vidimo da su neki očekivano zabranjeni, no neki su iznenađujući stoga vrijedi često pratiti liste takvih hashtagova koje nažalost ne prenosi Instagram službenim putem.
4. Pronađi zlatnu sredinu u strategiji hashtagiranja objava
Kako odabrati prave hashtagove, a uz to i uštediti vrijeme na pretragu i pisanje hashtagova?
Stojimo pri tome da se treba držati zlatne sredine i optimalno balansirati među korištenjem vlastite zapisane baze korisnih hashtagova i otkrivanjem i korištenjem specifičnih hashatgova koji odgovaraju pojedinoj objavi.
Naime, često možemo primjetiti kako korisnici pokušavaju maksimalno uštediti vrijeme kopiraju unaprijed napisanu skupinu hashtagova na sve objave. To je prva i vjerojatno najveća pogreška jer Instagram u svojim smjernicama jasno ističe kako postavljanje jednakog sadržaja ili komentara na njihovoj platformi nije u redu i za to ćete sigurno biti penalizirani sa strane Instagram algoritma.
Ipak, jasno je kako je u današnjem vremenu vrijeme vrlo vrijedan resurs stoga mi savjetujemo da si ipak kreirate listu korisnih i provjerenih hashtagova vezanih uz vašu djelatnost te za pojedinu objavu kopirate samo one koji se najbolje slažu sa sadržajem koji djelite uz dodavanje ponekog hashtaga kojeg niste mogli predvidjeti, a usko je povezan s tematikom objave.
5. Razmisli o pokretanju hashtag kampanje
Osim relevantnog i točnog hashtagiranja objava i storya vrlo su zanimljive kampanje koje razni brandovi pokreću upravo uz pomoć snage hashtaga, a s ciljem povećanja svog utjecaja. Sigurno se svatko od nas može sjetiti neke takve kampanje, a mnoge imaju i humanitarni aspekat.
Jedna od takvih je i nedavna kampanja #SmileForDonuts koju je pokrenula tvrtka La Lorraine Bakery Group u suradnji s Konzumom u Hrvatskoj čiji je cilj poticanje prodaje La Lorraine Bakery krafni, podizanje prepoznatljivosti i poklanjanje istih Klubu roditelja djece oboljele i liječene od malignih bolesti SANUS.
Poznati brand L’Oréal Paris pokrenuo je pak hashtag kampanju koja je dosegnula mnoge poznate ličnosti čime su dodatno potaknuli ostvarivanje svog krajnjeg cilja - maksimiziranje dosega. Poticanjem korištenja hashtaga #WorthSaying i/ili #ShareHerJourney tisuće žena podijelile su svoju priču ili mišljenje koje vrijedi čuti, a za svako spominjanje tih hashtagova L’oreal Paris donirao je po $ 0,25.
Izvor: Instagram
Još jedna poznata hashtag kampanja učvrstila je položaj jedne tvrtke na globalnom tržištu, a riječ je o Airbnb-u. Godine 2017. Pokrenuli su čitavu lavinu likeova, komentara i objava s njihovim novim hashtagom #WeAccept.
#WeAccept govori o tolerantnosti i uključivosti bez obzira na razlike po bilo kojoj osnovi. Rezultat takve kampanje daje trajnu vrijednost i značaj Airbnb-u čiji su korisnici prisutni u svim dijelovima svijeta.
Izvor: Instagram
Trebate pomoć pri određivanju korisnih hashtagova ili osmišljavanje vlastite hashtag kampanje? Obratite nam se, naši će Vam stručnjaci rado pomoći pri vođenju našeg poslovnog Instagram profila.