Kada pričamo o društvenim mrežama ponajviše volimo isticati njihove prednosti i sve ono dobro što one mogu donijeti tvrtkama u suvremenom okruženju.
No, ponekad se zaboravlja da društvene mreže isto toliko mogu i naštetiti ugledu tvrtke, a sve ovisno o tome kako se one vode.
Uredno, pravovremeno, konstantno, kvalitetno vođenje društvenih mreža nije posebna znanost, no određeno umijeće vođenja i poznavanje "bontona” društvenih mreža ipak je nužno.
U nastavku donosimo 5 najvećih grešaka koje biste trebali izbjeći ako računate na trajno povjerenje svojih klijenata i kupaca.
Doživljavanje poslovnog profila previše osobno
Administratori poslovnih profila na društvenim mrežama često su ujedno i vlasnici ili voditelji tvrtke koji ponekad zaborave da njihovi osobni statovi nemaju veze s njihovim poslom.
Svakako, oni imaju pravo iznijeti svoja mišljenja o aktualnim temama, političkim opredjeljenjima i religiji, no treba biti svjestan da takvi istupi itekako mogu naštetiti odnosu s klijentima i kupcima.
U prvom redu iz razloga što klijenti i kupci žele vidjeti samo informacije i diskusije vezane uz djelatnost kojom se bavite, a potom iz razloga što se vaši klijenti i kupci ne moraju slagati s vama, no to ne znači da im ne odgovaraju usluge i proizvodi koje nudite.
Savjet: Budite što više nepristrani i držite se isključivo tematike svog poslovanja.
Kritiziranje konkurentskih tvrtki
Kao i u drugim poslovnim situacijama, ni na društvenim mrežama nije poželjno isticati mane svoje konkurencije. Jednostavno moramo prihvatiti da konkurencija uvijek postoji, a poznavanje i isticanje njihovih mana, nedostataka ili loše poslovne prakse nije na nama.
Morate znate da niste ovdje da blatite svoju konkurenciju već da osigurate da oni postanu i ostanu vaša vjerna publika, a to se postiže isključivo pozitivnim pristupom i dobrom komunikacijom (naravno i kvalitetnim uslugama/proizvodima, no to ipak ne ovisi o društvenim mrežama već o drugim aspektima posla).
Savjet: Suzdržite se od komentiranja konkurentskih tvrtki, ne ističite razlike ni negativne strane njihovog poslovanja, svatko priča o sebi, a ljudi to vrlo brzo prepoznaju.
Raspravljanje s pratiteljima
Poneki negativan komentar s vremena na vrijeme normalan je baš za sve poslovne profile. I dok je ponekad takav komentar opravdan i moguće ga je razumijeti, mnogo je slučajeva kada su takvi negativni komentari bespotrebni ili nerazumljivi.
Upravo u ovoj drugoj skupini skriva se zamka u koju je vrlo lako upasti. Naime, instinktivno svatko želi obraniti svoj posao ukoliko zna da je komentar lažan, suvišan ili pretjeran. Konstruktivno odgovoriti je sasvim u redu, no uzvratiti istom mjerom, nazvati nekog lažovom ili ući u raspravu kojoj se ne vidi kraj vrlo je loše. Ostali pratitelji/ kupci/ klijenti ne poznaju tematiku i ne znaju da za negativan komentar nema razloga, a u njihovim se očima nećete mnogo razlikovati od osobe s kojom raspravljate.
Savjet: Izbjegavajte uzvraćanje negativnih komentara kako ne biste stvorili negativno ozračje. Duge rasprave ne vode nigdje, a jedan negativan komentar se brzo zaboravlja. Smirite se, ne odgovarajte instinktivno i ne dajte emocijama da prevladaju.
Krađa tuđeg sadržaja
Krađa sadržaja na internetu ili još više na društvenim mrežama još uvijek nije vrlo jasna većem dijelu ljudi koji iste koriste. Naime, virtualni svijet još uvijek je dijelom apstraktan pojedincima koji ga koriste u privatne pa i poslovne svrhe pa iz tog razloga ne mogu niti odmah shvatiti što jest, a što nije krađa tuđeg sadržaja; što je tamo dozvoljeno i na koji način. Ipak, kao tvrtka važno se informirati i ne dovoditi svoju tvrtku u nezavidan položaj.
Na internetu nemamo pravo koristiti sadržaj koji je napisao, fotografirao, nacrtao, kreirao netko drugi. Preuzimanje i djeljenje takvog sadržaja smatra se otuđenjem tuđeg vlasništva tj. autorskog prava.
Savjet: Upoznajte se s autorskim pravima, ne koristite tuđe tekstove i fotografije bez prava i dopuštenja, a sve fotografije koje je netko postavio na vaš zid koristite uz navođenje osobe koja ih je postavila. Na taj način bit ćete sigurni da radite sve u skladu sa zakonom.
Prodaja prije poticanja angažmana i komunikacije
Iako se vrlo lako odati objavama koje prodaju usluge i proizvode, ipak uvijek preporučamo da to ne činite prekomjerno. Društvene mreže omogućuju nam da lakše i brže no ikad prije ponudimo svoje proizvode velikom broju ljudi, no moramo razumjeti da ti ljudi u svoje slobodno vrijeme ne žele nužno biti u shopingu.
Upravo iz ovog razloga, vođenje društvenih mreža svojevrsno je umijeće balansiranja. Vaši pratitelji svakako vole vaše usluge i proizvode jer vas inače ne bi pratili, no ono što oni od vas očekuju nije samo prodaja, već i komunikacija, korisne informacije i savjeti.
Ovdje imate priliku upoznati vaše pratitelje/kupce/klijente, njihove navike, čuti njihovo mišljenje i na vrijeme saznati vrijedne povratne informacija. Sve je to vrlo važno za smjer vaše tvrtke stoga to treba vrlo visoko vrednovati.
Savjet: Oduprite se pre velikom obujmu "prodajnih” objava i orijentirajte se na kvalitetnu komunikaciju s pratiiteljima. To vam može donijeti dugoročne i vjerne kupce i klijente.
Treba vam pomoć s vođenjem poslovog Facebook i/ili Instagram profila? Obratite nam se i stručnjaci s iskustvom će vam pomoći u stručnom i kvalitetnom vođenju poslovnog facebook i instagram profila.