Odlučili ste se za migraciju vašeg websitea na novu domenu ili mijenjate postojeći website potpuno novim, s drugačijom strukturom? Možda oboje? Migracije su ozbiljan poduhvat s tehničke i marketinške strane (ako je u pitanju i promjena imena domene/brenda).
Kroz migraciju websitea lako je izgubiti postojeće rezultate koje je website ostvarivao (promet, pozicije ključnih riječi…), ali migracija nije nešto čega biste se trebali plašiti. S dobrom pripremom i vođenjem migracije mogli biste brzo unaprijediti vaše ranije rezultate.
Nedostatak pripreme
Migracija bi trebala biti praćena visokom razinom pripreme, s tehničke i marketinške strane. Tehnički, trebao bi se napraviti plan redirekcija, riješiti raniji problemi starog websitea koji bi mogli utjecati na novi, kao i niz drugih faktora koji će osigurati da migracija prođe mirno.
S marketinške strane, bitno je pripremiti vaše korisnike na promjene koje će se dogoditi. Najveći izazov je svakako promjena domene, odnosno imena brenda, gdje je bitno osigurati da korisnici mogu pronaći novi website čak i ako traže stari. Promjene ovog tipa su i prilika za komunikaciju kroz društvene mreže ili newsletter o novostima na vašem websiteu.
Praćenje migracije
Ono što je bitno napomenuti je kako na površini migracija traje vrlo kratko. Stari website se može zamijeniti novim "preko noći”, ali Google može još mjesecima nakon prikazivati stari website u svojim rezultatima.
Google neće tek tako "dići ruke” od starog websitea i periodično će provjeravati jeste li možda zabunom obrisali stare stranice. Ovo može izazvati određene greške (404 i slične) mjesecima nakon prvotne migracije, tako da je bitno pratiti što se zbiva i pravovremeno reagirati.
Redirekcije
Redirekcije su vjerojatno jedan od najvećih izazova migracije websitea. Zadnja stvar koju želite su 404 greške pri posjeti s Googlea. Ne samo da je potrebno pripremiti redirekcije postojeće strukture na novu, već i zadržati ranije redirekcije koje je stari website imao.
Ovaj posao postaje progresivno teži ovisno o tome o kojem se broju linkova radi. Jesu li to desetci stranica koje je moguće preusmjeriti ručno? Jesu li to tisuće stranica za koje je potrebno izraditi sustav preusmjeravanja?
Zastarjele postavke
Kod migracije websitea morate voditi računa o ranijim aktivnostima. To znači novi "audit” postavki ranijeg websitea – sitemap, robots.txt, postavke u Google alatima – URL parametri, Google analytics praćenje itd. Sve zastarjele postavke koje nisu izravno dio websitea trebaju se prilagoditi novom websiteu kako one ne bi na neki način negativno ujecale ili blokirale rezultate novog websitea.
Zastarjeli podatci
Jedan često zanemaren aspekt migracije je sam sadržaj websitea. Ne postoji razlog zašto bi novi website morao naslijediti nedostatke starog websitea. Iskoristite migraciju kao priliku za pisanje novog sadržaja za web.
To može biti proširivanje postojećeg starog sadržaja, pisanje sadržaja koji ranije niste pokrivali, ali i uklanjanje starog sadržaja koji više nije relevantan za vaše poslovanje. Tako ćete osim "tehničke” migracije sa starog na novo postići da novi website stvarno zaživi u novom ruhu.